Ana Bilim Dalının Tarihçesi:
Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı, 28.06.2002 yılında Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü bünyesinde kurulmuş, 2016 yılından itibaren Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Başkanlığı adı altında bir Ana Bilim Dalı hâline gelmiştir. Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı, şu ana kadar lisans öğrencisi almamıştır. Ancak Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi bünyesinde 2014-2017 yılları arasında lisansüstü eğitimi vermiştir. Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 05.12.2018 yılında Coğrafya Eğitimi Tezli ve Tezsiz Yüksek Lisans Programının açılmasıyla bu lisansüstü programı kapatılmıştır. Coğrafya Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı’nın öğrencisi bulunmamaktadır. Tezli yüksek lisans programında 19 öğrenci bulunmaktadır. Bu program kapsamında 3 öğrenci mezun olmuştur. Ayrıca Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 2021 yılında açılan Doktora Programında 2 öğrenci mevcuttur. Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalının akademik kadrosunda 1 profesör ve 1 araştırma görevlisi görev yapmaktadır.
Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın Vizyon ve Misyonu
Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın amacı; akademik ve meslekî açıdan bilimsel düşünen, araştırmacı-eğitimci bir kişiliğe sahip, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve görgü ile donatılmış, coğrafya eğitimi ve öğretiminde yetkin ve nitelikli öğretmenler yetiştirmektir. Bununla birlikte coğrafya öğretmenliği ana bilim dalı ile ilgili yöntem ve teknikleri çok iyi bilen, sorgulayıcı, araştırmacı, analiz ve iletişim yeteneği güçlü ve bu yeteneklerini yetiştireceği öğrencilere de aktarabilecek sorumlu öğretmen adayları yetiştirmektir. Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın esas amaçlarından biri de Türk Milli Eğitiminin genel amaçları ve Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı ve hak ve sorumluluklarını bilen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını yetiştirmektir.
Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı’nın misyonu nitelikli bir eğitim vererek ülkenin ihtiyacına yönelik bilimsel düşünen, yeniliklere açık, Atatürkçü düşünce sistemine sahip, çağdaş bilgi teknolojilerini kullanabilen coğrafya öğretmenleri ve akademisyenleri yetiştirmektir. Coğrafya eğitimi ve öğretimi ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip ederek, yeni yöntem ve tekniklerini ülkemize kazandırmak, coğrafya öğretmen adaylarının mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilecek yurt içi ve dışındaki kuruluş ve kurumlarla işbirliği ve iletişim içinde olmaktır.
Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı’ndan mezun olan öğrencilerin iş imkânı
Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalında lisans programı henüz aktif olmadığından dolayı mezun verememiştir. Bununla birlikte Coğrafya Eğitimi Ana Bilim Dalı tezli- tezsiz yüksek lisans ve doktora öğrencileri mezun olduğunda, Millî Eğitimi Bakanlığına bağlı resmî ve özel okullarda coğrafya öğretmeni olarak görev yapabilmektedirler. Bunun yanı sıra coğrafya eğitimi mezunları, lisansüstü öğrenimlerini tamamlayıp akademisyen olarak üniversitelerde çalışabilmektedirler. Coğrafya alanından mezun öğrenciler Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü, Devlet Meteoroloji İşleri Genel Müdürlüğü, Devlet Su İşleri gibi kamu kuruluşlarında, CBS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) uzmanı olarak, belediyelerde ve özel sektörün mekânsal planlama ve uygulama alanlarında görev alabilmektedirler.